نمای اتوموبیل های غربی

موضوع اتوموبیل شورلت کامرو ss
نویسنده : امیر حسین موسوی - ساعت ۱٠:۳۳ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱٥ شهریور ،۱۳٩٠
 

 

 Corvette camaro 



چندی است که شاهد ورود خودرو های عضلانی و قدری چون کامارو و کوروت به کشور هستیم در پی این کلیپی از درگ بسیار زیبا بین کامارو و کوروت تهیه شده است که از جمله زیباترین درگ هایی است که تاحالا دیده اید . برای دانلود کلیپ به ادامه مطلب بروید.





-------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------

نسل اول کامارو در سپتامبر 1966 ساخته شد و از همان ابتدا رقیبی سرسخت برای فورد ماستانگ و دوج چلنجر به حساب آمد.دومین نسل آن از سال 1970 تا 1981  و نسل سوم نیز در سال 1982 تولید شد.چهارمین نسل از این آمریکایی اصیل نیز بین سال های 1993 تا 2003 روی خط تولید رفت.شورلت بعد از یک غیبت 4 ساله بالاخره نسل پنجم این ماسل کار را در نمایشگاه دیترویت 2006 بصورت یک کانسپت معرفی کرد و در سال 2010 آماده ی فروش شد. طراحی عضلانی،زیبا و پر ابهت کامارو باعث شد تقاضا برای پیش خرید این مدل فراتر از انتظار مدیران شورلت باشد.جنرال موتورز پلت فرم zeta را برای کامارو 2010 در نظر گرفت.این اتومبیل همانند سنت قدیمی کامارو در دو کلاس SS،RS و یک نمونه ی LT که شبیه به مدل RS است به تولید رسید.مدل SS با موتور V8 6.2 لیتری با کدهای L99 و LS3  در نظر گرفته شد که نمونه ی L99 با قدرت 400 اسب بخار و نمونه ی LS3 (که در کوروت C6 مدل های بالای 2007 نیز مورد استفاده قرار میگیرد) با قدرت 426 اسب بخار و گشتاور 569 نیوتون متر در دور موتور تنها 4600 دور دردقیقه به تولید رسید. نمونه ی رام شدنی تر کامارو با نام RS نیز با موتور V6  3.6 لیتری با قدرت 306 اسب بخار آماده ی فروش شد.با بالا گرفتن تب ورود خودروهای گذر موقت به کشور،شاهد حظور انواع مدل های SS و RS به ایران بودیم.با اینکه تا به حال چندین نمونه SS و  RS و حتی نمونه ی تیونینگ شده ی کامارو را دیده بودم وچند نمونه را هم تست کرده ام،اما باز هم هر بار با دیدن این شاهکار بزرگ،به ذهن فوق العاده خلاق و هنر آقای لی برای طراحی این هیولای پر ابهت تحسین میگویم.مطمئنا در پشت این مغز خلاق،سرمایه گذاری های فنی و بلند مدت و هزینه های هنگفت برنامه ریزی شده قرار گرفته است.این دقیقا چیزی است که پتانسیل های قدرتمند طراحی اتومبیل در داخل ایران نه تنها از آن بی بهره اند،بلکه بی خبر نیز هستند!با هماهنگی شرکت تتیس توانستیم یک نمونه کامارو SS را برای یک تست چند ساعته در اختیار داشته باشیم.البته یک ماستانگ GT500 مدل 2007 نیز ما را همراهی میکرد.در نگاه اول تنها چیزی که نظر هر کس را به خود جلب میکند،جلو پنجره ی مشبک و مخوف مدل SS بود که به آرم طلایی شورلت (که نمادی از صاعقه است) مزین شده است.این زیبایی وقتی به کمال خود میرسید که نئون دور چراغ های جلو را به تنهایی روشن کنید،در آن هنگام هیولای 6.2  لیتری با غرور و عصبانیت به شما نگاه میکند!  پرژکتورهای داخل سپر نیز در هماهنگی کامل با چراغ های جلو طراحی شده اند.اما هواکش روی دماغه ی کاپوت و برآمدگی روی کاپوت فقط به منظور عضلانی تر جلوه دادن کامارو طراحی شد.همچنین عضلانی بودن این امریکایی خوش استیل در طراحی ائینه هایش هم مشهود است. چراغ های دوبل عقب با یک کپی برداری زیرکانه از چراغ های جلو ساخته شده اند که این کار حس مخوف بودن نمای جلو را به نمای عقب کامارو نیز القا کرده است. دیفیوزر بزرگ SS که لوله اگزوزهای غول پیکر کروم کاری شده ی رادر دو طرف خود جای داده است نیز به خوبی بیانگر ذات قدرتمند شورلت کامارو SS است.از دور با ریموت اتومبیل را روشن میکنیم.نعره ی موتور V8 گوشتان را نوازش میکند! البته مدل  SS مجهز به سیستم مدیریت فعال سوخت است و در دور موتور پایین بصورت اتوماتیک 4 سیلندر را برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی از کار می اندازد.هنگام ورود به کابین هارمونی رنگ قرمز و خاکستری شما را به یک سواری هیجان انگیز دعوت میکند. صندلی های اسپرت چرمی که نام SS روی آن ها حک شده است به خوبی بدن شما را فرا میگیرد. همیشه از طراحی فرمان و صفحه ی نمایشگر کامارو 2010 لذت برده ام.فرمان شیک سه پره که نشان کرومی کامارو روی آن نقش بسته است و کیلومترشماری که با رنگ قرمز و آبی تا عدد 300 کیلومتر بر ساعت را نشان میدهد،آدرنالین خون را بالا میبرد. جالب است بدانید که اگر سوئیچ را در جایش قرار ندهید صفحه کیلومتر غیر فعال میماند و با گاز دادن هم هیچ تغییری نمیکند! اما اگر با سوئیچ استارت بزنید،عقربه ها همانند مدل های آئودی یکبار تا انتها میروند و باز میگردند. ادوات و امکانات روی کنسول و ایرکاندیشن  نیز طوری طراحی  شده اند که به راحتی در دسترس باشند.نکته ی جالب دیگر در طراحی داخلی کامارو،قرار گرفتن 4 نشانگر مستطیلی شکل در پشت اهرم تعویض دنده اتوماتیک است که بیانگر میزان ولتاژ باطری،فشار و درجه ی روغن،میزان و درجه هوای فن میباشد.خواندن دقیق این نمایشگرها در هنگام رانندگی با سرعت های بالا مانند پارک کردن یک دوو ماتیز توسط یک خانم در 12 متر جا،غیر ممکن است! محل قرارگیری ترمز دستی در برخورد اول برای یک اتومبیل آمریکایی کمی خلاف تصور و غیر عاقلانه به نظر میرسد،اما نظرتان را در هنگام دریفت زدن با این ماسل کار 1779 کیلوگرمی کاملا تغییر میدهد.ضای پا برای سرنشینان جلو کاملا کافی و در حد مرسدس CL کلاس است،این مورد در صندلی های عقب رنگ میبازد به طوری که اگر قدتان از 175 سانتیمتر بیشتر است باید مراقب سرتان در هنگام عبور از دست اندازهای تهران باشید.هنگام حرکت با این هیولا فرا می رسد.کمی احساس هنرپیشه ی نقش اول فیلم ترانسفورمرز را داشتم و هر لحظه آماده ی تغییر شکل بامبل بی( کاماروی فیلم ترانسفورمرز) بودم،اما صدای 426 اسب بخار اتومبیل مرا به واقعیت برگرداند!معادله ی یک اسب بخار برای هر 4.2 کیلوگرم وزن SS (70 اسب بخار به ازای هر لیتر گنجایش) خبر از یک طوفان از جنس شورلت را میداد. دو مدل تعویض دنده در اختیار داشتم، گیربکس انوماتیک که بصورت استاندارد بر روی مدل SS قرار دارد و مدل تعویض دنده از پشت فرمان که بصورت آپشن نصب شده بود. ماستانگ GT500 نیز در کنارم قرار گرفت تا شانسش را محک بزند.از روی گیربکس اتوماتیک تعویض دنده از پشت فرمان را انتخاب کردم(حالت M ) اما یک تعویض اشتباه مانع از درگ اول شد و ماستانگ پیشی گرفت. دوباره به خط استارت برگشتیم و اینبار کامارو SS بود که خون ماستانگ GT500 را به راحتی به زمین ریخت! (البته کمی هم در حق فورد ماستانگ V8 2007 ضعیف کشی بود!). شتابگیری دیوانه وار این ماسل کار قدرتمند را با ثبت صفر تا صد 4.8 ثانیه(4.7 به گفته کمپانی) تا سرعت 220 کیلومتر بر ساعت ادامه دادیم.پس از آن تنها کالیپرهای قدرتمند 4 پیستونه برمبو بودند که اتومبیل را با سرعتی سریعتر از شتابگیریمان به سرعت صفر رساندند. سیستم تعلیق از نوع چند اتصالی با بازوهای تعادلی در جلو و 4 اتصالی ضد شوک با بازوهای تعادلی در عقب حس رانندگی خشک و اسپرتی را به انسان القا میکند.اما با خاموش کردن کردن سیستم ESP و با کمک قدرت 426 اسب بخاری میتوانید به راحتی روی آسفالت اسکی کنید.اما وقتی اتومبیل را به نزدیکی حالت پاور ساید میرسانید احساس میکنید که ESP به طور کامل خاموش نشده است و هنوز هم در مدار دخالت دارد! لازم به ذکر است که کامارو SS در سر پیچ ها توانایی تحمل فشار جانبی 0/91 جی را دارد. مصرف سوخت خارج از شهر کامارو SS با 13 لیتر در صد کیلومتر و داخل شهر با 22 لیتر در صد کیلومتر ما را بر آن داشت که به باک 70 لیتری SS اطمینان نکنیم و پس از چند بار شتابگیری و تست درگ با GT500 به تهران بازگردیم.به جرات میتوان گفت که هرقدر لامبورگینی گالاردو در تهران جلب توجه میکند،کاماروSS نیز به همان اندازه چشم ها را به سمت شما برمیگرداند!
 
تازه هی کلیپ باهال ماشین مسابقه برای دانلود اماده کردم برای شما عزیزان
لطفا اگر از سایت مان خوشتان امد نظر بدید